L'HISTOIRE

De geschiedenis van morgan
Sinds enkele decennia kleedt Morgan vrouwen met één doel: hen verleidelijk en powerful laten voelen. Het Franse merk is opgebouwd rond een eigen identiteit op het vlak van mode en vindt
het belangrijk om te blijven evolueren. De tijdgeest begrijpen en iets nieuws creëren: dat zijn de waarden die Morgan met zijn kleding wil uitdrukken.
1987

Oprichting
Het merk Morgan is in 1987 opgericht door twee zussen, Odette Barouch en Jocelyne Bismuth.
Ze besloten in de modewereld te stappen en namen het oude lingerie-atelier van hun ouders over. Hun vader en moeder kochten dit atelier – 'les établissements E. Morgan' – in 1967.
1988
Eigen identiteit
Het merk opent zijn eerste winkel in 1988 en wil zich van zijn concurrenten onderscheiden. Hoe? Door het DNA van het merk te doordringen met 'liefde'. Het merk neemt een eigen identiteit aan die al snel vele harten weet te veroveren.

1990

De jaren 1990
Vanaf 1991 gaat het merk internationaal: over de hele wereld worden nieuwe winkels geopend. Zo groeit Morgan uit tot hét modemerk voor vrouwen in de jaren 1990.
Morgan doet een beroep op beroemdheden, fotografen en mannequins om de waarden van het merk uit te dragen.
2004

Uitbreiding
De internationale aanwezigheid van Morgan wordt steeds groter. Dankzij zijn grote succes beschikt het merk momenteel over een netwerk van 640 verkooppunten over de hele wereld, van Europa en Azië tot Zuid-Amerika.
2019



Nieuwe romance
Morgan schrijft verder aan zijn liefdesverhaal en werkt hiervoor samen met invloedrijke vrouwen zoals Caroline Receveur, Georgia May Jagger en Iris Mittenaere. Zij helpen mee om vrouwen over de hele wereld te doen stralen.