Algemene voorwaarden van het morgan getrouwheidsprogramma

Deze Algemene Voorwaarden bepalen de modaliteiten van het MORGAN-getrouwheidsprogramma (hierna: ‘Programma’) uitgevoerd door CAFAN, een Vereenvoudigde Vennootschap op aandelen met een kapitaal van 1.000.000 euro, waarvan de maatschappelijke zetel gevestigd is te ZAC de la Moinerie, 10 impasse du grand jardin, ingeschreven in het handels- en vennootschapsregister van Saint-Malo onder nummer 493 983 431 (hierna: ‘Beheerder’) voor haar leden (hierna: ‘Lid’ of ‘Leden’)

Het gebruik door Leden van de Voordelen, zoals bepaald in artikel 2 van het Programma, impliceert hun volledige aanvaarding van deze algemene voorwaarden en van elke wijziging die de Beheerder later eenzijdig zou kunnen doorvoeren met betrekking tot het karakter en de omvang van de Voordelen die aan dit Programma zijn verbonden.

Het Lid heeft geen recht op schadevergoeding in geval van wijziging of annulering van het Programma en de hieraan verbonden Voordelen.
Sinds 15 oktober 2015 is de fysieke MORGAN-klantenkaart afgeschaft en werd deze vervangen door een klantenaccount (hierna: 'Klantenaccount') die aan een nummer is gekoppeld (hierna: 'Klantennummer').
Fysieke klantenkaarten die in het verleden zijn uitgegeven, blijven echter geldig.

1. Toegangsvoorwaarden tot het MORGAN-getrouwheidsprogramma

Iedere meerderjarige natuurlijke persoon die volgens de wetgeving van het land van het Lid handelingsbekwaam is, kan Lid worden. Natuurlijke personen die minderjarig zijn in de zin van de wet van het land van het Lid, kunnen ook in aanmerking komen voor het Programma op voorwaarde dat zij toestemming hebben van hun ouders, voogden of wettelijke vertegenwoordigers. Door toegang te nemen tot het Programma garanderen zij dat zij over een dergelijke toestemming beschikken.
Het openen van een Klantenaccount - ongeacht enige aankoop - op een van de websites of in een van de winkels van het merk MORGAN die deelnemen aan het Programma zoals hieronder gedefinieerd, geeft toegang tot het Programma en maakt het mogelijk te profiteren van het Lidmaatschap. De toegang tot het Programma is derhalve gratis en er is geen voorafgaande aankoop vereist.
Eenieder kan zijn klantenaccount activeren - ook zonder aankoop - in een van de volgende etablissementen (hierna: ‘Etablissement’):

(i) in filialen in Europees Frankrijk, België, Luxemburg, Monaco, Zwitserland, Spanje en Portugal die uitsluitend de producten van het merk MORGAN (hierna: 'Winkels') verdelen, met uitzondering van concessiehouders, fabriekswinkels en multistores ;
(ii) in MORGAN corners van grote winkels in Europees Frankrijk die over een eigen kassa beschikken ;
(iii) op de websites www.morgandetoi.fr, www.morgandetoi.es en www.morgandetoi.be, hierna: 'Websites'.
Het Lid zal zijn klantenaccount op Internet kunnen aanmaken met behulp van zijn Klantennummer. Dit nummer staat bij aankoop vermeld op de kassabon of kan rechtstreeks in de winkel of op verzoek aan de klantendienst worden meegedeeld.
Indien het nieuwe Lid zijn mobiele telefoonnummer en/of e-mailadres niet heeft meegedeeld bij zijn bezoek aan de winkel, dient hij een account aan te maken op de Website. In dat geval moet hij dezelfde persoonsgegevens verstrekken als toen hij zijn account in de winkel aanmaakte, zodat de Beheerder de op internet aangemaakte account aan zijn in de winkel aangemaakte account kan koppelen.
Het Klantennummer en de fysieke Klantenkaart zijn strikt persoonlijk en kunnen niet aan een andere persoon worden overgedragen, ook al zou dit gratis zijn.
Op Internet moet het Lid een paswoord kiezen en zich ertoe verbinden dit geheim te houden en aan niemand mee te delen. Dit paswoord geeft het Lid toegang tot zijn klantenaccount op Internet.
Het Lid, dat garant staat voor de vertrouwelijkheid van zijn identificatiegegevens die toegang geven tot zijn klantenaccount, erkent aansprakelijk te zijn voor elk gebruik dat van zijn account wordt gemaakt.

1.2 - Toegang tot het Programma
Om Lid te worden en om over een Klantenaccount te kunnen beschikken, moet de Klant en/of potentiële klant noodzakelijkerwijs minimum de volgende hem betreffende persoonsgegevens meedelen:
- Achternaam,
- Voornaam,
- Postcode
Indien het Lid nalaat deze informatie geheel of gedeeltelijk te verstrekken, zal de Beheerder niet in staat zijn de Klantenaccount van het Lid te activeren of hem een Klantenaccount toe te kennen.
Teneinde zoveel mogelijk voordelen te kunnen genieten en hierover geïnformeerd te worden, dient het Lid de volgende gegevens te verstrekken:
- E-mailadres
- Mobiel telefoonnummer
- Postadres
- Geboortedatum
De klant en/of potentiële klant verbindt zich ertoe volledige, nauwkeurige en actuele informatie te verstrekken om hem in staat te stellen ten volle te genieten van de beloningen en/of voordelen die verbonden zijn aan zijn toegang tot het Programma. Het Lid moet ook, via zijn Klantenaccount, zijn gegevens bijwerken in geval van wijziging. Het Lid vrijwaart de Beheerder van elke aansprakelijkheid in geval van niet-toekenning van voordelen en/of beloningen ten gevolge van de communicatie van verkeerde en/of niet bijgewerkte informatie.

Door het verstrekken van persoonsgegevens wordt de Klantenaccount van het Lid aangemaakt, met dien verstande dat het Lid, zodra zijn Klantenaccount is aangemaakt, onmiddellijk gebruik kan maken van de functionaliteiten van het Programma.

2. Voordelen van het Programma

2.1 Door toegang tot het getrouwheidsprogramma geniet het Lid van:

(i) exclusieve aanbiedingen van de Beheerder,
(ii) getrouwheidsbonnen (hierna: 'Getrouwheidsbonnen') waarvan de voorwaarden van uitgifte worden bepaald in artikel 3 van onderhavig document,
hierna gezamenlijk aangeduid als 'de Voordelen'.

2.2 Het Lid wordt uitsluitend via e-mail of sms op de hoogte gebracht van deze Voordelen (inclusief uitgifte van Getrouwheidsbonnen). Informatie via de post is beperkt tot uitnodigingen voor bepaalde evenementen in Winkels. Deze uitnodigingen worden alleen verstuurd naar Leden die geen gsm-nummer of e-mailadres hebben doorgegeven.

Om echter geïnformeerd te blijven over de aanbiedingen die aan het Programma zijn verbonden, en over de uitgifte van Getrouwheidsbonnen naar aanleiding van aankopen, dient het Lid elke wijziging van zijn contactgegevens te melden.

2.3 Het Lid kan gebruik maken van de Voordelen in de Winkels en/of op de Websites volgens de modaliteiten (zoals termijnen, toerekenbaarheid) die worden vermeld in de communicatie over de Voordelen.
We wijzen het Lid op de volgende informatie die uitsluitend betrekking heeft op Getrouwheidsbonnen:
- Getrouwheidsbonnen kunnen mogelijk niet bruikbaar zijn als het Lid bij het aanmaken van zijn klantenaccount een onjuist e-mailadres aan een Etablissement heeft gecommuniceerd;
- de Getrouwheidsbonnen kunnen worden gebruikt:
(i) in de Winkels (met uitzondering van corners, concessiehouders, multistores en fabriekswinkels) gelegen in de monetaire zone waarvan de munteenheid wordt vermeld op de Getrouwheidsbon;
(ii) op Websites rekening houdend met de leveringsmogelijkheden van deze Websites;
(iii) bij elke promotie en zijn cumuleerbaar met andere geldige Getrouwheidsbonnen, geschenkbonnen of betaalmiddelen.
De Getrouwheidsbonnen zijn twee maanden geldig.
Getrouwheidsbonnen zijn cumuleerbaar met andere Getrouwheidsbonnen op voorwaarde dat de geldigheidsperiode niet wordt overschreden. Getrouwheidsbonnen zijn ook cumuleerbaar met andere lopende promoties in de Winkels. Getrouwheidsbonnen kunnen niet worden gebruikt voor de aankoop van geschenkbonnen of voor de betaling van diensten (levering, retouches).

2.4 De Voordelen zijn niet inwisselbaar tegen contant geld, met inbegrip van teruggave van wisselgeld.

2.5 Voor de omwisseling van een product of de retour van een product die recht geeft op een tegoed en die gekoppeld is aan een Klantenaccount uitgevoerd volgens de modaliteiten beschreven hierna in artikel 3.1, dient geen kasticket voorgelegd te worden. Voor een terugbetaling is echter wel een geldig kasticket vereist.
 

3. Modaliteiten voor de uitgifte van Getrouwheidsbonnen

3.1 Zodra de toegang tot het getrouwheidsprogramma is verwezenlijkt onder de in artikel 1 hierboven vermelde voorwaarden, spaart het Lid punten (hierna: 'Hartjes') bij elke aankoop (i) in een Winkel (ii), in een MORGAN corner in een grote winkel die in Europees Frankrijk is gelegen en over een eigen kassa beschikt en (iii) op de Websites. Deze punten geven recht op Getrouwheidsbonnen overeenkomstig de modaliteiten in het artikel 3.4, ook in de koopjesperiode en tijdens andere promoties.
Voor het deel van de aankoop dat betaald is met een Getrouwheidsbon of met een MORGAN-geschenkbon, spaart het Lid geen Hartjes.
Om Hartjes te sparen bij aankopen in de Winkel of in een MORGAN corner met een eigen kassa, dient het Lid zich bij elke aankoop aan de kassa te identificeren (naam/voornaam en alle vereiste gegevens voor een duidelijke identificatie zoals, indien nodig, postcode, e-mailadres, telefoonnummer ...) of zijn fysieke Klantenkaart te overhandigen, indien hij hierover beschikt.
Voor aankopen op de Websites gebeuren de berekening en verzameling van de Hartjes automatisch tijdens de betaling van het winkelmandje.
Bij een retour van producten:
- De verzamelde Hartjes bij een aankoop worden op de Klantenaccount in mindering gebracht voor een waarde gelijk aan het (de) geretourneerde product(en);
- Indien de verzamelde Hartjes recht gaven op een beloning, blijft deze geldig;
- Indien de Klantenaccount door de vermindering van de Hartjes – overeenkomstig de waarde van de geretourneerde producten – een negatief saldo heeft, wordt deze automatisch op nul gezet;
- Indien de aankoop volledig of deels met een Getrouwheidsbon is betaald, wordt het bedrag van de Getrouwheidsbon dat overeenkomt met elk geretourneerd artikel, de volgende dag opnieuw op de Klantenaccount gezet.

Voorbeeld: Een Lid koopt twee producten in de Winkel of op een Website: 1 artikel van € 80 en 1 artikel van € 20. Hij betaalt € 90 met de bankkaart en € 10 met een Getrouwheidsbon. Het Lid stuurt vervolgens het artikel van € 20 terug. Het Lid ontvangt dan een terugbetaling van € 18 op zijn bankrekening en € 2 in een Getrouwheidsbon. Deze bon is de volgende dag beschikbaar in zijn klantenaccount en moet binnen de twee maanden worden gebruikt.


3.2 Bij zijn eerste aankoop ontvangt het Lid een bonus ter waarde van tienduizend (10.000) Hartjes.

 

3.3 Het Lid kan in de Winkel vragen hoeveel Hartjes hij heeft verzameld, of hij kan hiervoor zijn Klantenaccount raadplegen op de Websites in de rubriek 'Klantenaccount'. Bij een aankoop in de Winkel worden de Hartjes meteen toegevoegd. Bij een aankoop op de Websites worden de Hartjes echter binnen een bepaalde termijn toegekend. Er geldt een maximale termijn van vier dagen tussen de aankopen en (i) de toekenning van de Hartjes op de Klantenaccount en/of (ii) de uitgifte van de Getrouwheidsbon.
Per uitgegeven euro aan een Morgan-product ontvangt het Lid één (1) Hartjes.
Per uitgegeven Zwitserse frank aan een Morgan-product ontvangt het Lid één (1) Hartjes.
Het Lid kan ook extra Hartjes verdienen: (i) als hij in één aankoop één of meerdere MORGAN producten koopt voor een bedrag hoger of gelijk aan 200 EUR of 200 CHF onder de voorwaarden van artikel 3.1. In dat geval ontvangt hij 5000 extra Hartjes.


3.4 Bij honderd (100) Hartjes wordt er een Getrouwheidsbon uitgegeven. Het Lid ontvangt hierover een bericht via sms of e-mail. Deze Getrouwheidsbon heeft een waarde van:
- Vijf (5) euro voor aankopen binnen de eurozone
- Vijf (5) Zwitserse frank voor aankopen binnen de zone waarin met CHF wordt betaald
Vanaf de drempel van honderd (100) Hartjes en ervan uitgaand dat het Lid minstens twintig (20) extra Hartjes ontvangt, zal de Getrouwheidsbon die naar hem wordt verstuurd, worden vermeerderd met één (1) euro per schijf van twintig (20) Hartjes bovenop de initiële honderd (100) Hartjes.
De Hartjes zijn geldig gedurende een periode van 12 opeenvolgende maanden vanaf de aankoopdatum van de producten waarvoor er Hartjes zijn toegekend. Bij elke aankoop gaat echter – voor het totale aantal Hartjes op de account van het Lid– de hierboven vermelde periode van 12 maanden opnieuw van start.

4. Verlies, diefstal en frauduleus gebruik

In geval van verlies of diefstal van de fysieke Klantenkaart, maar ook bij hacking van het Klantennummer, dient het Lid de Beheerder hiervan zo spoedig mogelijk op de hoogte te brengen.

Hij kan dit als volgt doen:
• online via het contactformulier op de website onder de rubriek 'Hulp nodig?';
• in de Winkel, door het incident aan een medewerker te melden.

Het Lid ontvangt een nieuwe Klantenaccount met een nieuw Klantennummer en zijn Hartjes worden automatisch overgezet naar de nieuwe Klantenaccount.

De Beheerder wordt ontheven van elke aansprakelijkheid met betrekking tot een van deze incidenten, met inbegrip van het frauduleuze gebruik van de Voordelen verbonden aan de toegang tot het getrouwheidsprogramma door een derde partij.

5. Verantwoordelijkheid

In geval van betwisting van het aantal gespaarde Hartjes zijn uitsluitend de gegevens in de database van de Beheerder rechtsgeldig.

De Beheerder kan niet aansprakelijk worden gehouden voor directe of indirecte gevolgen van eventuele onregelmatigheden of een foutieve werking van het Getrouwheidsprogramma, die niet door zijn toedoen zijn ontstaan.

Elk misbruik of frauduleus gebruik door het Lid van de Voordelen die het Getrouwheidsprogramma biedt, alsook elk gedrag dat de belangen van de Beheerder schaadt, resulteren mogelijk – nadat het Lid hiervan op de hoogte is gebracht – in de uitsluiting van het Lid van het MORGAN-Getrouwheidsprogramma, in de verwijdering van de Klantenkaart of het Klantennummer en in de eventuele annulering van gespaarde Hartjes en/of verworven Voordelen.

Hetzelfde is van toepassing in geval van vervalsing van de gegevens die aan ons zijn doorgegeven door het Lid zelf of door een derde die in naam van het Lid handelt.

6. Privacybeleid m.b.t. persoonsgegevens en cookiebeleid

Het Privacybeleid m.b.t. persoonsgegevens is hier beschikbaar en het Cookiebeleid is hier beschikbaar.

6. Privacybeleid m.b.t. persoonsgegevens en cookiebeleid

Het Privacybeleid m.b.t. persoonsgegevens is hier beschikbaar en het Cookiebeleid is hier beschikbaar.

6. Privacybeleid m.b.t. persoonsgegevens en cookiebeleid

Het Privacybeleid m.b.t. persoonsgegevens is hier beschikbaar en het Cookiebeleid is hier beschikbaar.

6. Privacybeleid m.b.t. persoonsgegevens en cookiebeleid

Het Privacybeleid m.b.t. persoonsgegevens is hier beschikbaar en het Cookiebeleid is hier beschikbaar.

6. Privacybeleid m.b.t. persoonsgegevens en cookiebeleid

Het Privacybeleid m.b.t. persoonsgegevens is hier beschikbaar en het Cookiebeleid is hier beschikbaar.